čtvrtek 2. dubna 2020

Jak jsem pekla kváskový chleb s přáteli po telefonu

























 













Dozrál čas vyzkoušet nepoznané.



Housky jsem již pekla.


Tak teď přišel čas na domácí kváskový chléb. Odhodlání jsem sbírala několik let. Chleba jsem doma pekla již několikrát. Klasicky v troubě i ve formě a pak jsem si koupila domácí pekárnu. Vyzkoušela jsem spoustu receptů, ale vždy to bylo s kvasnicemi.
Kolem mne jsem stále slyšela: "Ochutnáš kváskový a již nikdy jinak."
Tak jsem se obrátila na svoji sestřenici Marušku,  bydlící v Belgii, jelikož ta již pár let peče.
Již minulý týden jsem si, dle jejích rad, založila kvásek. Dostal jméno Mimino.
Mimino jsem poctivě krmila ráno a večer. Dle rad jsem vyčkávála  na devátý den, který bude až zítra. Miminu se daří dobře.


Před dvěma dny jsem mluvila s jednou hodnou dušičkou Evičkou po telefonu a dostaly jsme se mimo jiné i ke kváskovému chlebu. Zlatenko nelenilo, nakrmilo svůj kvásek a druhý den odeslala a já další den dostala. Dle rad jsem večer udělala rozkvas a dnes jsem se dala do pečení chleba. To jsem opět měla na telefonu sestřenici Marušku. Komunikovaly jsme přes messenger i s foto a video dokumentací. Vedla mě celou dobu. A díky ní, máme teď úžasný voňavý domácí chlebíček. Holky, Maruško a Evičko děkuji.

V sobotu vyzkouším upéct chléb z Mimina :-).








6 komentářů:

  1. Krásný je!! Určitě i dobrý:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Opravdu nádherný. A ten tvar a póroviost. Jsi pekařská hvězda.
    Peču už léta ale musím v hrnci, protože nemohu ve své troubě zapařovat. Teď už nebudeš chtít kupovaný. Hihi, jako my

    OdpovědětVymazat
  3. Evi, děkuji, ale za hvězdu se nepovažuji. Byl první. Uvidíme jaké budou další. Zapářku jsem dělala jen hrncem s vodou a pošplíchaním chleba z rozprašovače. Nemám kámen, tak jsem dle rad Evičky použila keramickou kachli, co zbyla z dlažby.

    OdpovědětVymazat